אנשים | מערכת חשיפה לצפון | 21.06.2012

סימונה סגל – מצטיינת במעורבות בקהילה לשנת תשע"ב

כיום פעילים למעלה מ-600 סטודנטים במגוון גדול ורחב של ארגונים ומוסדות. על רקע זה, המליצה ועדת חבר הנאמנים על מועמדותה של הסטודנטית סימונה סגל, כראויה לתעודת הצטיינות בפעילות חברתית מטעם חבר הנאמנים | קראו מה היה לה לומר על כך.
עוד בנושאים:

סימונה סגל, סטודנטית שנה שנייה בחוג לחינוך, קיבלה את תעודת ההצטיינות מטעם חבר הנאמנים של המכללה, על הצטיינותה במעורבות בקהילה.

כיום פעילים למעלה מ-600 סטודנטים במגוון גדול ורחב של ארגונים ומוסדות. על רקע זה, המליצה ועדת חבר הנאמנים על מועמדותה של הסטודנטית סימונה סגל, כראויה לתעודת הצטיינות בפעילות חברתית מטעם חבר הנאמנים.

המכללה האקדמית תל-חי מעודדת את הסטודנטים הלומדים בה לקחת חלק בפעילות ומעורבות בקהילה. רבים עושים זאת בהצלחה מרשימה.

נאומה של סימונה מטקס הענקת התעודה:

"שמי סימונה סגל, בת 32, מקרית-שמונה. אני סטודנטית שנה ב' בחוג לחינוך במוקדים חינוך מיוחד ולקויות למידה. אני נרגשת מהעובדה שאני נמצאת בטקס של הוקרה לעבודה, שמושקעת למען האחר, למען החברה.

המכללה האקדמית תל-חי מעודדת אותנו הסטודנטים לקחת חלק בפעילות ומעורבות בקהילה תוך מתן אפשרות בחירה ממבחר רחב של מסגרות ועל כן ההצלחות מרובות.

תרומתי לקהילה הינה בהיקף של 16 שעות שבועיות, חלקן במסגרת לימודי שדה בשיתוף עם משרד הרווחה, לאור היחס האדיב שקיבלתי ברצוני להודות לכל צוות לימודי שדה.

כשנתבקשתי לבחור מסגרת, היה ברור לי שברצוני להיות במקום, שאדע וארגיש שהצורך בעזרה נחוץ בו ובמקביל שתהיה חפיפה בין לימודיי ועשייתי בשטח.

במסגרת קורס "הכרת מסגרות החינוך המיוחד" נחשפתי לאוכלוסיות שונות, עם צרכים שונים ומגוונים, אך הבולטת שבהם וזו שעניינה אותי במיוחד, הייתה ההיכרות עם "עולם האוטיזם".

בתחילת שנת הלימודים הנוכחית התחלתי התחלתי את עבודתי המעשית עם תאומים אוטיסטים בני 8 המוגדרים בתפקוד בינוני. אבי המשפחה היה הדמות העיקרית והמרכזית בחיי התאומים, הוא שדאג להאכילם, לשחק עימם ולהרדימם. לאם היה קשה לקבל את מצבם המורכב והיא שקעה בעבודתה. לפני פחות משנה נפטר האב באופן פתאומי והאם שמעולם לא התמודדה עם טיפול בילדים נותרה לבדה, עם ילדים הזקוקים להשגחה 24 שעות ביממה. במחצית הראשונה של השנה הייתי מגיעה פעמיים בשבוע אחה"צ בדיוק בשעה בה התאומים מגיעים מביה"ס, התנהגותם לא צפויה ולעיתים אף מסוכנת ולכן נדרשים, שני אנשים שיאספו אותם מההסעה. מתחילת הדרך הובהר לי שהאם אינה מוכנה לקבל כל אחד וכי קשה להסתדר ולהתנהל איתה, הנחתי הבהרה זו בצד והשתדלתי להקשיב, להכיל ולהיות אמפתית כלפיה, לא שפטתי את דעותיה הקיצוניות כלפי התאומים וכלפי אנשי המקצוע, הייתי ועודני נחושה לעזור ולתמוך בכל דרך אפשרית במשפחה זו.

עם התאומים זו הייתה אהבה ממבט ראשון – פגשתי שני ילדים יפיפיים, שכבשו את ליבי, החיבוקים שלהם לא יסולאו בפז. למרות תקשורתם הלקויה ידעתי מלכתחילה, שהם מבינים אותי. האמנתי שהם מבינים אותי למרות דעות נוגדות. הידע התיאורטי שרכשתי בקורס "מבוא לאוטיזם" (שהועבר ע"י המרצה דר' שירי פרלמן) תרם רבות להתנסותי בשטח ולהבניית דרכי עבודה ספציפיות ואותן הטמעתי בין כותלי הבית. על כן ברצוני להודות לך דר' שירי על הרצאות וחומרי לימוד מעניינים במיוחד שתרמו לי רבות, בזכות הידע שרכשתי בקורס זה יכולתי להבין את התנהגותם של התאומים וכיצד עליי לפעול. בשיתוף פעולה עם האם התחלתי תהליך של גמילת הילדים מטיטולים והטמעת גישת ה-ABA על פיה עובדים עם הילדים בביה"ס גם במסגרת הביתית.

בעקבות הצורך הרב בעזרה נוספת חיפשה העובדת הסוציאלית של המשפחה עובדים נוספים ליתר ימות השבוע. האם ביקשה מהעו"ס וממני, שאתגבר ביומיים נוספים ומיד הסכמתי. הסכמתי וביקשתי מרכזת השטח של 'קרן רש"י', שאעשה את הפעילות החברתית שבמסגרתם בבית המשפחה ואושר לי. מאז אני מגיעה באופן קבוע וסדיר 4 פעמים בשבוע לבית המשפחה, כאשר הפעילות מתחילה באסיפת הילדים מהסעת הלימודים אחה"צ וכוללת הכנת ארוחת ערב, מקלחות, החתלה, משחקים ומסתיימת בנשיקת לילה טוב".

 

אהבתם? עשו Like שנדע.
יש לכם משהו להוסיף? תנו Comment שנשמע.

 

מערכת חשיפה לצפון

מערכת חשיפה לצפון

בלוג 'חשיפה לצפון' כאן כדי לעדכן אתכם בכל הידיעות, האירועים וההתרחשויות במכללה האקדמית תל-חי וסביבתה. העיקר שלא תאבדו את הצפון.

תגובות בבלוג חשיפה לצפון

הוסף תגובה בבלוג חשיפה לצפון

יש לרשום שם מלא

יש לרשום כתובת אימייל תקינה

יש לרשום תגובה