אנשים | מערכת חשיפה לצפון | 11.07.2017

אלה ברקאי, בוגרת החוג לחינוך בתל חי, על חווית הלימודים בתל חי ועל היתרונות של לימודי השדה

שמי אלה ברקאי, נולדתי וגדלתי בכפר ביאליק. במושב הייתי פעילה רבות ומדריכה בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי". בסיום התיכון יצאתי לשנת שירות כמדריכת טיולים, במרכז חינוך והסברה גליל
עוד בנושאים:

שמי אלה ברקאי, נולדתי וגדלתי בכפר ביאליק. במושב הייתי פעילה רבות ומדריכה בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי". בסיום התיכון יצאתי לשנת שירות כמדריכת טיולים, במרכז חינוך והסברה גליל עליון של רשות הטבע והגנים. בסיום השנת שירות התגייסתי לתפקיד מש"קית חינוך, ויצאתי לקורס קצינים- אשר בסיומו הייתי קצינת חינוך ברמת הגולן ובמחוו"ה אלון. לאחר החזרה מהטיול הגדול, הגעתי אל קיבוץ שמיר, בגליל העליון, שם הייתי מדריכת נעורים של הקיבוץ.

משם הדרך אל לימודי החינוך במכללת תל חי הייתה הטבעית והמתבקשת ביותר.

באוקטובר 2011 התחלתי ללמוד חינוך במוקדים לקויות למידה ושילוב אומנויות. הלימודים האקדמאיים היוו עבורי חוויה מכוננת. הם פתחו בפני אופקים חדשים, צורות חשיבה שונות וחשפו בפני תחומים חדשים אשר לחלקם לא הייתי מודעת כלל.

ניראה לי כי ניתן להבין את חווית המימוש והלימוד האקדמית שלי בצורה הטובה ביותר, במכתב אשר שלחתי למרצה פרופסור ציונה גרוסמרק עם הגשתי את עבודת הסמינריון שלי, בסיום לימודי.

העבודה עסקה במחקר נרטיבים שהוא בעצם, כך גיליתי במהלך הלימודים, ירידה לנבכי ונפתולי הסוגיות החברתיות:

~היום הגשתי סופית את עבודת הסמינריון שלי בנושא "הפרחה בתרבות הישראלית".
לא מצאתי את המקום הנכון להכניס בעבודה עצמה, את דעתי ורגשותיי לגבי התהליך שעברתי בעת כתיבת הסמינריון, אך היה לי חשוב לשתף אותך בתחושות אלה באופן אישי.
נושא הקורס 'נרטיבים של התפתחות' – האיר את עייני לאפיקי חשיבה חדשים ומעניינים.
הקורס היה מרתק וכמו כן גם תהליך כתיבת העבודה.
נחשפתי לנרטיב מרכזי בחברה הישראלית אשר לא הייתי מודעת כלל לשורשיו ולעומקו. העבודה פתחה בפני צוער לנרטיב חשוב ומשמעותי בחברה שלנו, אשר שינה אצלי דפוסי חשיבה רבים.
אני סבורה ומאמינה כי כל אדם אשר מתעסק בחינוך בחברה שלנו צריך ללמוד נושאים אלה לעומק. להכיר לעומק את הסיפור של החברה הישראלית בכלל, לדעת לשאול את עצמו את השאלות הנכונות ולחקור כיצד הפכו הנרטיבים המספרים את ספירנו לכאלו.
הייתה לי חוויה מלמדת ומשמעותית ללמוד בקורס זה ולחקור נושא זה לעומק.
רציתי להגיד תודה רבה על הליווי והתמיכה לאורך הדרך ובעיקר על הכלי הזה של ניתוח נרטיבים אשר פתח את עיניי ומלווה אותי בתחומים שונים בחי.~

וכמו עבדות הסמינריון הזו כך הייתה עבורי החוויה האקדמאית וחלק בלתי נפרד ממנה היה לימודי השדה.

את לימודי השדה שלי עשיתי בכלא חרמון.

העבודה המעשית בכלא הייתה שנה מלאה בחוויות ואתגרים עבורי, המלווה בהמון רגשות מעורבים. המפגש השבועי עם אוכלוסיית האסירים, קצינות החינוך, המורות בכלא, קבוצת הסטודנטיות ומפגשי ההדרכה עם פנינה חשפו אותי בכל פעם מחדש להתמודדות עם עצמי. אני מרגישה כי הנושאים אשר עסקתי בהם בכלא לימדו אותי רבות על חזקותיי וחולשותיי, על יכולת ההתמודדות שלי בסיטואציות שונות ובעיקר חשפו בפני את כוחה האדיר של האומנות ככלי חינוכי, להנעת תהליכים, על אף שלימודי השדה היו במסגרת המוקד ללקויות למידה.

דברים אלה ורבים נוספים העלו בי נקודות רבות למחשבה. נקודות אשר נאספו וחודדו בליווי האישי של לימודי השדה. המחשבות והתובנות עטפו וליווי אותי בכל תחום בחיי בשנה זו ובהמשך דרכי.

התנסות זו היוותה עבורי אבן דרך משמעותית בלמידה והתנסות מקצועית בתחום הלקויות למידה ושילוב אומנויות בחינוך, עם אוכלוסייה שלא פגשתי, עבודת צוות ועבודה מול עמיתים וממונים.

אין לי ספק כי לימודי השדה והחוויה האקדמית, התוו את המשך דרכי המקצועית ובחירת במסלול לתואר שני. בשנה הבאה, אוקטובר 2017, אתחיל את לימודי התואר השני שלי, בחברה ואומנויות.

תכנית המשלבת תיאוריות בשינוי חברתי עם השימוש באמנויות תוך פיתוח מיומנויות, התנסויות ויישומן בתחומי פעילות בחברה.

אני מודה על ההזדמנויות שניתנו לי והכלים רכשתי במהלך לימודי התואר במכללת תל חי.

בברכה,

אלה ברקאי

מערכת חשיפה לצפון

מערכת חשיפה לצפון

בלוג 'חשיפה לצפון' כאן כדי לעדכן אתכם בכל הידיעות, האירועים וההתרחשויות במכללה האקדמית תל-חי וסביבתה. העיקר שלא תאבדו את הצפון.

תגובות בבלוג חשיפה לצפון

הוסף תגובה בבלוג חשיפה לצפון

יש לרשום שם מלא

יש לרשום כתובת אימייל תקינה

יש לרשום תגובה