לימודים | מערכת חשיפה לצפון | 18.02.2013

הטיפים הכי טובים לתקופת המבחנים

תקופת המבחנים היא תקופה לחוצה. אין על כך עוררין. פתאום צריך להתרכז בהמון חומר, ציון טוב הכרחי לצורך ממוצע לסטאז', חשוב להצליח כדי לעבור לשנה הבאה ומה לא! הוסיפו על כך עבודה, עניינים שבשגרה ואתם בלחץ אימים!

ריכזנו עבורכם מספר טיפים להירגעות במהלך תקופת הבחינות, על-מנת לעבור את התקופה הזו רגועים ככל האפשר:

1. התרגשות היא לא בעיה – קחו בחשבון שלחץ בתקופת בחינות הוא טבעי ונורמאלי ולא לתרגם התרגשות לבעייתיות!

2. עוצמת הלחצים תלויה במידה רבה באירועים מלחיצים מקדימים, הערכה עצמית נמוכה, ציפיות גבוהות מדי, פחד מכישלון (או פרפקציוניזם) מול עצמינו או מול משמעותיים אחרים. כמו כן, חשיבה מוטעית שאם לא נצליח או לא נעמוד ברף שהצבנו, משמע, נכשלנו.

3. מצ"ב רשימת טיפים פשוטים ובסיסיים להתמודדות:

א. שינה טובה היא דבר מרגיע. לא מומלץ לצאת לבילוי סוער וללילה ארוך לפני בחינה. לא נרדמים? עשו מקלחת חמה לפני השינה, עזבו את החומר ומצאו משהו "מנתק" ומרגיע כמו טלוויזיה או ספר שתוכנו אינו קשור ללימודים.

ב. אכלו אוכל מזין ובריא, ירקות, פירות, דגנים – קיים קשר ישיר בין רמות התפקוד והלחץ ובין תזונה נכונה.

ג. סמנו ביומן וארגנו מראש זמן לפעילות פיזית בתקופה זו: הליכה, ריצה, שחייה, ריקוד ועוד – אין כמו הליכה בנופי הגליל המוריקים בעונה זו כדי להירגע!

ד. עשו רשימת מטלות שבועית הכוללת זמנים מדויקים של למידה, הפסקה, סידורים וחברה, ככל שתהיו יותר נאמנים לרשימה, כך תחושו שליטה בדברים וביטחון.

ה. התכוננו היטב לבחינות והזיזו הצידה כל מה שלא חשוב בתקופה זו.

ו. עדיף ללמוד בקבוצת חברים לטובת סיעור מוחות, שיפור הזיכרון, תחושת האחדות ובעיקר שחרור לחצים – אל תתביישו להישבר (ואפילו לבכות!) – הגוף משחרר את המתחים ומאפשר לעצמו להמשיך לעבוד בצורה טובה יותר.

ז. דימוי עצמי: היה ונכשלתם בעבר, אין סיבה שתסתמכו על ניסיון זה בלבד! הישענו על הצלחותיכם בעבר. אם אתם "שומעים קולות" בראשכם המדכאים אתכם ומורידים אתכם למטה, חישבו אם כך הייתם מתנהגים לחבר טוב. אותו הייתם מעודדים, מחבקים ותומכים, והתנהגו בדיוק כך גם אל עצמכם – היו סבלניים והבינו, כי זו אכן תקופה שמעלה חרדות, פחדים ולחצים וזכרו, כי זה בדיוק הזמן להתחשב בעצמכם יותר מתמיד. התפנקו לפני הבחינה ואחריה ו"צ'פרו" את עצמכם דווקא עכשיו.

ח. אם יש חומר שקשה לכם במיוחד אמרו לעצמכם שזה בסדר – יש שטובים יותר בתחום הריאלי ויש טובים יותר בהומאני. אתם בטוח טובים מספיק, הרי אתם כאן.

ט. למדו כמה שיותר את החומר, קראו בחינות קודמות, שאלו כל מה שלא מובן לכם – אין זה הזמן להתבייש!

 

4. הבחינה:

א. "זה מה יש" - אני כאן עם מה שאני יודע/ת.

ב. קראו את טופס הבחינה - ענו על השאלות הקלות יותר קודם.

ג. הימנעו מבדיקת הזמן - דמיינו שיש לכם את כל הזמן שבעולם (הלחץ רק מקצר את הזמן!).

ד. נכנסתם לשכחה טוטלית ("בלקאאוט")? עזבו את הבחינה, צאו לנשום אוויר, עשו פעולה שתוציא אתכם מהסצינה הנוכחית – רק אחרי ש"עברתם" סצנה, חיזרו לבחינה.

ה. הבחינה קשה לכם? עשו כמיטב יכולתכם ואל "תציקו" לעצמכם – יכול להיות שהיא קשה לאחרים גם.

ו. נכשלתם בבחינה? אין זה אומר שאתם "כישלון" – רשמו לעצמכם טיפים להתמודדות טובה יותר על בסיס ההתנסות הלא מוצלחת לפעם הבאה – למדו מהטעויות.

 

5. שיהיה בהצלחה!

זקוקים לעזרה נוספת מעבר להמלצות? ניתן לפנות ל'תמיכה הרגשית' ולקבל סיוע מקצועי – חשוב לנו שאתם תצליחו.

 

שרייה נוי-סמן, רכזת תמיכה רגשית

 

 

אהבתם? עשו Like שנדע.
יש לכם משהו להוסיף? תנו Comment שנשמע.

 

מערכת חשיפה לצפון

מערכת חשיפה לצפון

בלוג 'חשיפה לצפון' כאן כדי לעדכן אתכם בכל הידיעות, האירועים וההתרחשויות במכללה האקדמית תל-חי וסביבתה. העיקר שלא תאבדו את הצפון.

תגובות בבלוג חשיפה לצפון

הוסף תגובה בבלוג חשיפה לצפון

יש לרשום שם מלא

יש לרשום כתובת אימייל תקינה

יש לרשום תגובה